Portfolio
(english – deutsch siehe unten)
Based on projects from 25 years experiences as strategy advisor to the board and as business leader in one of the world’s leading manufacturing companies
- Differentiation through systemic Marketing Excellence
- Interventions to raise the overall performance in the market:
– Systemic market focus
– Business model innovation
– Excellence in People
- Interventions to raise the overall performance in the market:
- Value for the customer with excellent people
- Academy approach incl. solutions for critical aspects e.g. strategy-fit, learning paths, learning technology, learning transfer, success measurement, labor rights, buy-in of global organization, culture change in leadership roles toward development
- Market-derived learning curriculum
– differentiated by business model and market context
– based on roles, requirements and competency levels
– leverage of external and internal best practices
- Innovative growth in product- or technology-driven organizations through enhanced industry focus
- Change concept for industry focus throughout the organization
- Industry value chain transformation
- Business models for new markets
- Market synergies through collaboration across business units
Portfolio (german)
Basierend auf Projekterfahrungen in 25 Jahren als Strategieberater des Vorstandes und als Business Leader in einem der führenden Industrieunternehmen der Welt
- Differenzierung durch Systemische Marketing-Excellence
- Umfassendes Veränderungskonzept zur Verbesserung der Performance im Markt:
– Marktorientierte Strategie und Geschäftsmodelle
– Mitarbeiterentwicklung und –training
– Ausrichtung der Organisation und Kultur auf den Kunden
- Umfassendes Veränderungskonzept zur Verbesserung der Performance im Markt:
- Profitables Wachstum durch kompetente, umsetzungsstarke Mitarbeiter
- Akademie-Ansatz incl. Lösung kritischer Aspekte wie Strategie-Fit, Lernpfade, Lerntechnologie, Lerntransfer, Erfolgsmessung, Mitbestimmung, Buy-In der (globalen) Organisation, Kulturwandel,
- Aus der Praxis abgeleitetes Curriculum
– differenziert nach Geschäftsmodellen und Marktumfeld
– auf der Grundlage von im Unternehmen erhobenen, differenzierten
Rollenbeschreibungen, Anforderungsprofilen und Kompetenzlevels
- Innovatives Wachstum in produkt-/technologie-orientierten Unternehmen durch Ausrichtung auf Industrien
- Change-Konzept für industrieorientiertes Vorgehen
- Neue Geschäftsmodelle für Wertschöpfungsketten und neue Märkte
- Synergien durch Kooperation über Geschäftsbereiche hinweg